Monday, October 16, 2006

pendapat member

korang tau kan aku semangat nak buat perusahaan dadih nie..... hhhhmmmm....ada sorang member aku cakap buat dadih nie leceh dan memerlukan masa, tenaga dan wang ringgit yg byk utk berjaya sbb harga dadih kecik.....so kalau nak jual dadih perlu volume yg besar menyebabkan penjual dadih perlu ada business plan utk jual dadih......terima kasih diucapkan kpd kawan aku tue....apa yg dia cakap mmg betul dan ikhlas utk tolong aku...... terima kasih skali lagi.....

tapi bila aku baca buku OKB yg ditulis oleh Chef Li(aku dah cakap, kalu buku motivasi nie mmg aku tau lah tapi tak gerak jer.....): Chef Li cakap kita boleh jadi jutawan dgn memilih biznes yg kite nak buat sbb biznes nie luas. Kita boleh pilih biznes yg harga 1 produk tue RM1 juta atau harga 1 produk tue RM1. Kalau aku pilih produk yg bernilai RM1 juta, maka aku perlu masuk dlm biznes hartanah dan seumpama dengannya tapi adakah aku mampu dr segi ilmu pengetahuan, modal, jati diri dll. Disamping tue, pelanggan aku adalah mesti dr golongan elit.....hmmmmm org elit ada berapa kerat kat malaysia?

Tapi kalau aku pilih produk yg bernilai RM 1, maka aku juga perlu mencari ilmu pengetahuan, modal dll tetapi dgn status aku nie aku rasa aku hanya layak dengan produk yg bernilai RM1. Pelanggan aku sudah semestinya rakyat Malaysia yg sebanyak 24juta org nie.... ye la budak2 la nie pun tak heran dgn singgit tue.....Dan aku suka dengan pendapat member aku sorang lagi tue: THINK BIG,START SMALL.......

walaupun aku dah byk membebel tapi usaha masih tak jalan lagi....hhhmmmm......cakap tak serupa bikin ler aku nie.....insya Allah bulan Oktober 2006 adalah bulan ramadhan so bulan nie aku akan pohon doa kpd Allah kerana Dialah pemberi rezeki dan semangat kepada aku..... bulan November 2006 aku akan cuba mencari ilmu selok belok berkenaan dadih nie...... bulan Disember 2006, aku akan start kursus dadih aku. Habis kursus aku mesti try dan cuba bg sesedap yg mungkin mengikut kos dll. Disamping tue aku akan bg free kat member2 aku dan saudara mara aku produk aku nie sbb nak tengok komen diaorg....... Januari 2007 aku akan kemaskinikan projek aku nie........DAN FEBRUARI 2007......projek bermula................tapi apa strategi pemasaran aku?

0 Comments:

Post a Comment

<< Home