Tuesday, March 27, 2007

Perniagaan Dadih

Sekarang nie, perniagaan dadih adik2 aku telah bertambah maju. First time hantar 50 cups jer untuk satu sekolah tapi sekarang nie permintaan telah bertambah kepada 200 cups sehari untuk SATU SEKOLAH! Boleh tahan jugak!

Sehinggakan cups kat pasaraya habis dibolot oleh adik2 aku jer ler.....Cuba bayangkan: Katakanlah sehari 200cups, maka seminggu(5hari) = 1000 cups. Aku dipahamkan mereka telah membeli peti ais yang besar untuk menampung biznes dadih diaorg.....Harga peti ais adalah RM2000. Nanti bila aku balik kampung, aku akan amik gambar peti ais tu.....

Baru2 nie, parent aku melawat kat rumah aku.....Diaorg pesan bahan2 buat dadih dgn cups sekali.....Habis dekat RM300 jugak ler aku nengok! Tapi itu hanya stok untuk 5 hari jer..... Minggu depan kena beli lain ler pulak.....

Aku harap artikel ini dapat menaikkan semangat pada para pengganggur dan memberi sedikit idea kepada pembaca yang menginginkan idea untuk melakukan biznes.....
START SMALL THINKING BIG

0 Comments:

Post a Comment

<< Home