Wednesday, November 15, 2006

Teknik Pemasaran Dadih

Teknik pemasaran dadih yang disyorkan oleh Pak Jagat kepada aku melalui emailnya akan aku terangkan. Sebenarnya dia memberi aku butir-butir yang perlu diisi, kemudian daripada data yang aku isi nanti akan dijadikan sebagai panduan untuk memasarkan dadih aku.

1. Apa yang perlu Bakal Pengusaha lakukan :
  • Dapatkan senarai sekolah yang berhampiran
  • Dapatkan senarai asrama yang berhampiran
  • Dapatkan senarai universiti atau kolej yang berhampiran
  • Dapatkan senarai kantin kilang yang berhampiran
  • Dapatkan senarai kedai runcit yang berhampiran
  • Dapatkan senarai restoran yang berhampiran
  • Dapatkan senarai pasar malam yang berhampiran
  • Dapatkan senarai penjaja jalanan yang berhampiran

2. Buat senarai kumpulan sasaran seperti diatas yang mempunyai potensi untuk berurusan dan bekerjasama di dalam perniagaan ini.

3. Buat temujanji dan perbincangan untuk mendapatkan persetujuan untuk penghantaran dadih harian

Mungkin apa yang aku tulis ini dapat membantu atau mencetuskan sedikit idea untuk merancang biznes. Bukan sahaja biznes dadih yang boleh digunapakai tapi mungkin boleh digunapakai untuk semua biznes yang lain.




0 Comments:

Post a Comment

<< Home