Monday, November 13, 2006

Rahmat Allah

Sebelum nie aku ada dengar kaset: Langkah bijak menjadi usahawan cemerlang oleh Datuk Dr Fadilah Kamsah. Beliau ada menyebut bahawa Rahmat dari Allah sangat penting dalam perniagaan. Jika tiada Rahmat dari Allah bermakna amat susah untuk kita berjaya dalam perniagaan.

Beliau juga menasihatkan jika kita berjaya dalam perniagaan adalah bukan kerana kebijaksanaan kita tetapi adalah datangnya dari Rahmat Allah. So tak perlulah kita nak berlagak sombong jika kita berjaya kerana semuanya datang dari Allah.

Semalam (Ahad, 12 Nov 2006), aku berborak dengan saudara aku. Dia banyak baca buku agama. Dia tanya aku,"Kau tau tak mengapa doa kita tak dimakbulkan oleh Allah?". Peh..... menarik soalan nie.....Aku terus jawab,"Tak tau.....kenapa doa tak dimakbulkan Allah?". Dia terus buka buku agama dan tunjukkan kat aku huraian hadis dimana: Doa tak dimakbulkan oleh Allah kerana Allah tak turunkan Rahmat kepada kita. So apa yang penting sekarang adalah pohon doa kepada Allah untuk dapatkan Rahmat dari Allah dan kemudian diikuti dengan perkara yang ingin kita pinta dengan Allah. Insya Allah, semoga dengan artikel ini dapat menyedarkan kita semua bahawa Rahmat Allah tersangat penting untuk kita semua berjaya.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home