Tuesday, November 21, 2006

Ubahsuai resepi dadih

Sebelum nie aku ada buat sendiri dadih dengan menggunakan resepi aku sendiri. Semenjak kejadian tue, aku telah mengubahsuai sedikit resepi dadih aku supaya dadih aku akan menjadi lebih baik dari semalam sebab Nabi Muhammad s.a.w pernah menyebut orang yang cemerlang dan terbilang adalah orang yang lebih baik dari semalam. So aku kena ler berubah.... takkan nak hidang dadih cair kat member-member lagi kot!

Bahan-bahan yang aku guna masih sama cuma kuantiti bahan ajer yang berbeza terutama agar-agar dan gula. Aku telah menambahkan kuantiti agar-agar dari 2.5 gram ke 5 gram untuk 4 cawan air. Kemudian aku kurangkan sedikit kuantiti gula dari 1 cawan ke 1/2 cawan gula. Cara membuat dadih masih sama.

Pemerhatian:
Pemerhatian dibuat oleh isteri aku dan aku sahaja.....member2 tak dapat nak jadi bahan eksperimen sbb diaorg tak datang beraya! Dari pemerhatian aku dan isteri aku, dadih yang kali nie adalah lebih dari semalam sebab dadih kali nie tak terlampau cair dan tak terlampau manis.

Kesimpulan:
Dadih kali nie berjaya......alhamdulillah........

Tindakan:
Aku akan bagi test kat jiran aku untuk bagi komen sbb dia peminat dadih..... hehehheh...... sorang lagi mangsa ujikaji dadih..........

0 Comments:

Post a Comment

<< Home